— Ekonomisk förvaltning

Interesta erbjuder ekonomisk förvaltning i Halmstad

Med ett skräddarsytt specialteam erbjuder Interesta ekonomisk förvaltning i Halmstad. Vårt mål är att avlasta er förening från de betungande uppgifterna samt skapa en trygghet i er förenings framtid. Vi hjälper till att löpande hantera föreningens ekonomi, sköta skatter och deklarationer samt vägleda styrelsen i arbetet. Eftersom vi har fler kompetenser under ett och samma tak bistår vi även med rådgivning gällande de juridiska och tekniska frågeställningar er bostadsrättsförening i Halmstad kan komma att stå inför.

Illustration: Interesta erbjuder ekonomisk förvaltning i Halmstad
Ekonomisk förvaltning för bostadsrättsföreningar (BRF) i Halmstad

Ekonomisk förvaltning och dess tjänster

Att anställa oss som ekonomisk förvaltare för er bostadsrättsförening i Halmstad innebär det:

  • Löpande avisering av månadsavgifter och hyror
  • Vi tar emot fakturor och brev samt ser till att fakturorna betalas i rätt tid.
  • Vi sköter den löpande bokföringen för bostadsrättsföreningen
  • Säkerställer att momsdeklarationer och skatter lämnas och betalas i tid.
  • Hantering av pantförteckning, medlemsförteckning och lägenhetsregister
  • Upprättande av årsbokslut samt genomförande av bostadsrättsföreningens årsstämma.

På Interesta vill vi också bidra med en hållbar framtid för er BRF och därför jobbar vi med att optimera föreningens kostnader. Optimeringen sker via ränteupphandlingar och underhållsplaner bland annat. Målet är att er förening ska kunna planera för de mer omfattade renoveringarna så som stambyte utan att behöva chockhöja era medlemmars årsavgifter.

Ekonomisk förvaltning i Halmstad i digital anda

För att er förening ska ha möjlighet till full insyn i föreningens ekonomi jobbar vi på Interesta med ett digitalt verktyg. Genom det digitala verktyget får er BRF i Halmstad tillgång till alla uppgifter och all information rörande den ekonomiska förvaltningen. Ni får också möjlighet till att enkelt få ut en mäklarbild eller förteckning över specifika lägenheter.

 

Information som finns tillgänglig via det digitala verktyget är:

  • Attestering av fakturor
  • Integration mot föreningens bankkonto
  • Ekonomiska rapporter
  • Dokumenthantering
  • Förteckningar
  • Ärendehantering

Varför Interesta är en bra samarbetspartner vid ekonomisk förvaltning

01

Personligt

Med ett team av specialister skräddarsyr vi ett koncept som passar just er förening i Halmstad.

02

Trygghet

Vi hanterar löpande uppgifter rörande ekonomin och vägleder styrelsen i att fatta rätt beslut.

03

Omtanke

Vi är helt enkelt måna om att föreningen mår genomgående bra.

Vill du veta mer om ekonomisk förvaltning i Halmstad?

Kontakta oss genom att slå oss en signal eller fyll i formuläret.

Interesta AB skyddar och respekterar din integritet. Dina personuppgifter används endast till att tillhandahålla begärda tjänster. Genom att klicka nedan ger du ditt godkännande till att Interesta AB lagrar och behandlar personuppgifterna ovan i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet.